Tell Apple Authorised Service Provider

Som Apple Authorised Service Provider er vi her om du trenger hjelp med din iPhone, Mac, iPad eller Apple Watch.

Vårt serviceverksted på Kvadrat er godkjent og autorisert av Apple og har muligheten til å reparere alle Apple og Beats produkter

Våre teknikere er sertifisert av Apple og bruker kun originale deler. Dette betyr trygghet for deg. Du beholder garanti- og reklamasjonsrettighetene dine, både opp mot oss og tidligere salgssted. Alle reparasjoner har 90 dagers delegaranti.

Prisliste på reparasjon av iPhone og iPad

Produkt Erstatningsenhet Skjermbytte Batteribytte
iPhone X 6399,- 3699,-
iPhone 8 Plus 4699,- 2099,-
iPhone 8 4299,- 1999,-
iPhone 7 Plus 4299,- 2099,- 599,-
iPhone 7 3999,- 1999,- 599,-
iPhone 6S Plus 3999,- 2099,- 599,-
iPhone 6S 3799,- 1999,- 599,-
iPhone 6 Plus 3999,- 1999,- 599,-
iPhone 6 3799,- 1999,- 599,-
iPhone 5/5C/5S/SE 3399,- 1999,- 990,-
iPad Pro 12.9 6899,- 1499,-
iPad Pro 10.5 5399,-
iPad Pro 9.7 4699,- 1499,-
iPad 6 3099,-
iPad 5 3099,- 1499,-
iPad Air 2 3599,- 1499,-
iPad Air 3099,- 1499,-
iPad 4.Gen 3599,- 1499,-
iPad Mini 3/4 3599,- 1499,-
iPad Mini 1/2 2499,- 1499,-

Ofte stilte spørsmål

Hvor lang tid tar servicen?

Selve servicetiden varierer litt ut ifra hvilket produkt det gjelder og hva som er galt. Batterireparasjoner har en forventet reparasjonstid på 1-2 uker grunnet nytt regelverk fra IATA. Skjermreparasjoner på iPhoner er også forventet til 1-2 uker da denne type reparasjoner blir videresendt til AppleCare for utbedring. Alle andre reparasjoner tar som regel under en uke fra mottak til ferdigstilling.

Hva må jeg ha med ved innlevering?

I utgangspunktet holder det med selve hovedproduktet (f.eks MacBooken). I enkelte tilfeller trenger vi også det som kobles til produktet (f.eks. laderen til MacBooken). Ta gjerne med det som tilhører ved innlevering så kan vi se ha vi trenger da. Husk kvittering om produktet er over et år og kjøpt hos oss.

Trenger jeg kvittering?

Når ditt Appleprodukt er under ett år gammelt trenger vi vanligvis ikke en kopi av kvitteringen. Ønsker du derimot å reklamere på en feil vil vi kreve en kopi av kjøpskvitteringen. Denne må inneholde produktnavn, kjøpsdato, serienummer og/eller IMEI-nummer og salgssted.

Tar dere imot service på produkter kjøpt andre steder?

Vi utfører service på alle Appleprodukter, uansett hvor de er kjøpt. Vi tar et gebyr på 290 kroner for reparasjoner på produkter som ikke er kjøpt hos oss. Hvis du ønsker å reklamere på et produkt som ikke er kjøpt hos oss vil vi kreve en kopi av kjøpskvitteringen ved innlevering. Tredjepartsdeler som ikke er kjøpt hos oss blir ikke dekket av Apple eller oss.

Hva dekker garantien/reklamasjonen?

Garanti og reklamasjon dekker kun hardware feil som ikke er kosmetiske skader eller skyldes ytre påvirkning. Software feil blir ikke dekket av garanti eller reklamasjon.

Må jeg slå av Finn iPhone (FMiP)?

Finn iPhone (FMiP) må være avslått for at vi kan utføre service på ditt produkt, dette gjelder iPhone, iPad og Apple Watch (aktivasjonslås). Hvis FMiP ikke er avslått begrenser det diagnostikk-, feilsøkings- og reparasjonsmulighetene våre. FMiP kan deaktiveres i iCloud-innstillingene på selve enheten eller på iCloud.com. Begge alternativene krever tilgang til AppleIDen som er brukt med enheten. Se hvordan du skrur av Find my iPhone her

Sikkerhetskopiering?

Sikkerhetskopiering er noe vi anbefaler alle å gjøre ved jevne mellomrom og før en service. Dette er for å hindre datatap ved tyveri, uhell og andre uforutsette hendelser. Vi hjelper deg gjerne hvis du møter på problemer med sikkerhetskopiering.

Mac: Hvis maskinen er i fungerende stand og starter opp til det interne systemet ligger sikkerhetskopiering på 1599 kroner. Hvis maskinen ikke klarer å starte til sitt interne system eller har andre problemer vil en sikkerhetskopi ligge på 2499 kroner. Begge prisene er selvfølgelig inkludert en ekstern harddisk.

iOS: Den enkleste måten er å aktivere sikkerhetskopiering i iCloud-innstillingene på selve enheten. Da vil enheten automatisk ta en sikkerhetskopi når enheten er tilkoblet WiFi, strøm og ligger ubrukt (såfremt det er ledig plass i iCloud). Alternativt kan enheten kobles til iTunes med kabel. Hvis vi skal ta sikkerhetskopi for deg ligger dette på 590 kroner. Ved innlevert produkt blir dette lagt tilbake på din enhet.

Kan jeg beholde produktet mens dere venter på deler?

Ved garanti og reklamasjon kan du ikke beholde produktet i mellomtiden. Dette er så vi kan utføre servicen raskest mulig og gi deg en best mulig opplevelse.

Har dere utlånsenheter?

Vi har utlånsprodukter for både iPhone og Macreparasjoner. Er produktet du leverer inn kjøpt hos oss er dette gratis i reparasjonsperioden. Er det derimot kjøpt andre steder ligger det på henholdsvis 490 kroner (iPhone) og 790 kroner (Mac). Låneproduktet må leveres tilbake til oss innen 7 dager etter ferdigstilling av servicen.

Hvilke betalingsløsninger har dere?

Vi tar imot både kort og kontanter. Ved dyrere reparasjoner kan vi utsette betalingen gjennom Santander. Det er flere alternativer når det gjelder nedbetalingstid, så spør oss gjerne hvis det er aktuelt. Du kan lese mer om betalingsutsettelse her.