Salgsbetingelser
Registrering
For å handle i nettbutikken kan du registrere deg som kunde eller du kan handle som gjest. Konto kan opprettes under Min konto eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende ifølge loven være over 18 år. Når du handler er e-post og mobilnummer obligatorisk.
Kunden er selv ansvarlig for at riktig adresse og postnummer er oppgitt i profilen.
Priser
Alle våre priser er oppgitt i norske kroner og inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt. Frakt kommer i tillegg. Prisen kan kun endres dersom omstendigheter som Tell ikke råder over inntreffer. Dette kan være vesentlig endring av råvarepriser, valutaendringer eller endring av merverdisatsen. Alle priser, beskrivelser og spesifikasjoner på produktene er gitt med forbehold om skrivefeil.
Betalingsmåter
Som betalingsmiddel kan du velge blant de betalingsmetoder vi tilbyr i kjøpsprosessen. For å minimere risikoen for uautorisert adgang blir dine betalingskortopplysninger kryptert og denne informasjonen blir ikke lagret hos oss. Når vi har mottatt din bestilling, foretar vi en reservasjon på ditt kort for å sikre at det finnes tilstrekkelig midler til å dekke kjøpesummen og fullføre transaksjonen. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik eventuell kansellering. Ved forhåndreservasjoner eller varer som har lengre leveringstid (informert i produktteksten) kan vi trekke pengene tidligere for å unngå at forhåndsreservasjonen utløper og nytt kjøp må foretas. For nærmere spørsmål rundt dette send gjerne en e-post til butikk@tellit.no så skal vi hjelpe deg på beste måte
Betaling med kredittkort er trygt og enkelt. Du taster inn kortnummeret ditt, utløpsdatoen og en verifiseringskode (CVV2). Vi samarbeider med VISA og Mastercard for å sørge for en rask og trygg handleopplevelse. Ditt kortnummer vil være skult igjennom hele betalingsprosessen.
Forsendelse
Vi tilbyr fri frakt på alle ordre over 500,-.
Normal leveringstid er 1-5 arbeidsdager etter at vi har mottatt din bestilling og våren er på lager. Unntak kan forekomme de nordligste delene av Norge. Når en eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager prøver vi så fort som mulig, via e-post, å gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres. I de tilfeller en vare må bestilles fra leverandøren kan leveringstiden være noe lengre. Ved avvik fra den normale leveringstiden har du rett til å heve avtalen eller eventuelt endre din bestilling. Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det forekomme at du får produktene levert i separate forsendelser. Du betaler ingen ekstra fraktkostnad for dette.
Lagerførte varer sendes normalt ut innen klokken 16:00 hver virkedag. Ved høytid eller annet som medfører forskyvning av vareutkjøring, vil nærmeste virkedag i ettertid bli utkjøringsdag. Dersom varen ikke er på lager må bestillingstid påregnes (avhengig av den individuelle leverandør). Vi sender kun i Norge. Alle lagerførte varer blir sendt med Bring dersom ikke annet er avtalt/spesifisert.
Dersom pakker ikke blir hentet ut fra utleveringsstedet vil kjøper bli fakturert frakt for retursendingen.
Tell gir ingen garanti mot uforutsette hendelser og eller forsinkelser som måtte oppstå hos Bring som frakt tilbyder. Skulle en sending bli borte under frakt vil vi sende erstatningsprodukt innen rimelig tid etter at Bring har bekreftet pakken som tapt.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt fra leverandør.
Garanti
De fleste produkter har en garanti oppgitt av leverandør. Varigheten av garantien varierer fra produkt til produkt
Garantiens omfang:
Produktgarantien gjelder fabrikasjonsfeil som oppkommer under garantiperioden. I forhold til for eksempel håndteringsfeil eller feilinnstilte produkter debiteres du for undersøkelseskostnadene av våre serviceverksteder. Dette gjelder også de tilfeller da de/vi ikke kan finne noen feil på produktet, eller om du selv har forårsaket skaden. Produktgarantien gjelder ikke de feil som oppstår ved, eller etter at du selv har endret på produktets funksjon eller utseende, for eksempel ombygging, oppgradering eller annen konfigurering av produktet.
Angrerett i 14 dager
I følge Angrerettloven har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Informasjon om Angrerettsloven vedlegges ordrebekreftelsen ved bestilling på Internett.
Hvordan får jeg bruke produktet?For å kunne angre ditt kjøp får du kun bruke produktet i den utstrekning som kreves for å bedømme om du er fornøyd med det, normalt er dette en gang. Du får selvsagt åpne produktemballasjen om det trengs for at du skal kunne undersøke produktet.
Slik returnerer du en vare:Logg inn på din konto. Inne på dine ordre har du valg om å returnere varer. Har du ikke opprettet en konto ved handel, send oss gjerne en mail.
Ved retur skal alltid følgende adresse benyttes:
Tell AS
Gamle Stokkavei 1
4313 Sandnes
Om du velger å benytte deg av din angrerett, skal produktet være i vesentlig uforandret stand, det vil si ikke ødelagt eller skadet. Husk at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned produktet, og bruk alltid original produktkartong/produktemballasje og medfølgende innpakkingsemballasje, samt evt. ytterkartong eller minst likeverdig fraktemballasje som varen ble levert med. Ta derfor vare på all original emballasje og kartonger særlig de 14 første dagene under din angrerettsperiode. Varen skal returenes komplett. Det innebærer at alt tilbehør som f.eks. fjernkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. skal inngå i returen.
Tell forbeholder seg retten til å debitere en selvkostnadspris for manglende deler ved en ikke-komplett retur til oss. Vi tar heller ikke imot pakker som sendes i postoppkrav.
Om du benytter angreretten står du for returfrakten.
Unntak! Angreretten gjelder ikke dersom:- Varen ikke kan returneres i samme stand og mengde, og skaden eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.
- Varer som blir levert elektronisk. Disse kan ikke tilbakeføres og dermed gjelder ikke angreretten.
- Hygieneprodukter som AirPods og andre ørepropper.
- Angrerett og åpent kjøp i 14 dager gjelder ikke bedriftskunder.
Reklamasjon
Hvis det oppdages feil eller mangel på varen må kunden, innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget feilen/mangelen, gi selgeren melding om at han eller hun vil reklamere dette. Reklamasjon må senest skje to år etter at produktet er kjøpt. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, mister kunden retten til å gjøre mangelen gjeldende.Utførsel
Hvis du har fast bopel utenfor Norden (midlertidig bosatt/tjenestegjøring eller liknende gjelder ikke), men har handlet varer hos oss på nett med levering i Norge, kan du få refundert merverdiavgift (minus gebyrer) ved påfølgende utførsel (innen 30 dager) til ditt hjemland. For å kunne gjøre dette må punktene nedenfor være oppfylt.
Skjema RD-0032 må fylles ut i sin helhet med den faste utenlandske bostedsadressen (utenfor Norden). Skjemaet kan lastes ned her.
- Stempel på tollskjema må være datert senest 30 dager etter at varen er utlevert til deg som kunde.
- Norsk kontonummer må være påført slik at vi kan overføre pengene tilbake.
- Skjema sendes til nettbutikk@tellit.no Alternativt via post:
Tell AS
Gamle Stokkavei 1
4313 Sandnes