Service
Som Apple Authorised Service Provider er vi her om du trenger hjelp med din iPhone, Mac, iPad eller Apple Watch.
Vårt serviceverksted på Kvadrat er godkjent og autorisert av Apple og har muligheten til å reparere alle Apple og Beats produkter.
Våre teknikere er sertifisert av Apple og bruker kun originale deler. Dette betyr trygghet for deg. Du beholder garanti- og reklamasjonsrettighetene dine, både opp mot oss og tidligere salgssted. Alle reparasjoner har 90 dagers delegaranti.
Bytt skjerm eller batteri på iPhone
Ønsker du å bytte skjerm eller batteri på din iPhone på dagen? Vi bruker kun originale deler, og utfører reparasjonen ila. 2 timer.
Bestill tid herPrisliste på programvaretjenester
iPhone - Lånetelefon | 490,- |
---|---|
Mac - Lånemaskin | 790,- |
Personlig veiledning - 30 min | 290,- |
Personlig veiledning - 60 min | 590,- |
iOS (iPhone/iPad) - Gjenoppretting/nullstilling | 290,- |
iOS (iPhone/iPad) - Gjenoppretting/nullstilling + oppsett | 590,- |
Mac - Oppdatering, nullstilling eller reinstallasjon av operativsystem | 590,- |
Mac - Oppdatering, nullstilling eller reinstallasjon av operativsystem + oppsett | 790,- |
Mac - Backup/sikkerhetskopi (eks. ekstern harddisk) | 890,- |
Mac - Backup/sikkerhetskopi (inkl. ekstern harddisk 1TB, USB-A) | 1 789,- |
Mac - Dataredning * (inkl. ekstern harddisk 1TB, USB-A) | 2 590,- |
* Forutsetter at det er mulig å hente ut data fra disk - dersom det ikke er mulig, tar vi kun kr 290,- for arbeid.
Prisliste på reparasjon av iPhone, iPad og Apple Watch
Produkt | Erstatningsenhet | Skjermbytte | Batteribytte |
---|---|---|---|
iPhone 14 Pro Max | 10 999,- | 6599,- | 1899,- |
iPhone 14 Pro | 10 299,- | 5799,- | 1899,- |
iPhone 14 Plus | 9499,- | 5799,- | 1899,- |
iPhone 14 | 8799,- | 5299,- | 1899,- |
iPhone SE (3. gen og 2. gen) | 4799,- | 3099,- | 1599,- |
iPhone 13 Pro Max | 9499,- | 5799,- | 1899,- |
iPhone 13 Pro | 8799,- | 5099,- | 1899,- |
iPhone 13 | 7599,- | 5099,- | 1899,- |
iPhone 13 mini | 6999,- | 4599,- | 1899,- |
iPhone 12 Pro Max | 9099,- | 5799,- | 1899,- |
iPhone 12 Pro | 8599,- | 5099,- | 1899,- |
iPhone 12 | 7099,- | 5099,- | 1899,- |
iPhone 12 mini | 6599,- | 4599,- | 1899,- |
iPhone 11 Pro Max | 8799,- | 5399,- | 1899,- |
iPhone 11 Pro | 8599,- | 4699,- | 1899,- |
iPhone 11 | 6599,- | 3599,- | 1899,- |
iPhone XS Max | 7699,- | 4699,- | 1899,- |
iPhone XS | 7099,- | 4699,- | 1899,- |
iPhone XR | 5399,- | 3599,- | 1899,- |
iPhone X | 7099,- | 4699,- | 1899,- |
iPhone 8 Plus | 5299,- | 3399,- | 1599,- |
iPhone 8 | 4899,- | 3099,- | 1599,- |
iPhone 7 Plus | 4699,- | 3399,- | 1599,- |
iPhone 7 | 4199,- | 3099,- | 1599,- |
iPhone 6S Plus | 3999,- | 3099,- | 1299,- |
iPhone 6S | 3799,- | 3099,- | 1299,- |
iPhone 6 Plus | 3999,- | 2499,- | 1299,- |
iPhone 6 | 3799,- | 2499,- | 1299,- |
iPhone 5C / 5S /SE (1. gen) | 3299,- | 2099,- | 999,- |
iPad Pro 12.9" (6. gen) | 12 099,- | ||
iPad Pro 12.9" (5. gen) | 11 099,- | ||
iPad Pro 12.9" (4. gen) | 9999,- | ||
iPad Pro 12.9" (3. gen) | 8999,- | ||
iPad Pro 11" (4. gen) | 9299,- | ||
iPad Pro 11" (3. gen) | 8999,- | ||
iPad Pro 11" (1. gen og 2. gen) | 7499,- | ||
iPad Pro 10.5" | 6299,- | ||
iPad Pro 9.7" | 5999,- | ||
iPad Air (5. gen) | 6999,- | ||
iPad Air (4. gen) | 6599,- | ||
iPad Air (3. gen) | 5999,- | ||
iPad Air (2. gen) | 3999,- | ||
iPad (10. gen) | 5399,- | ||
iPad (9. gen) | 4099,- | ||
iPad (8.gen) | 3899,- | ||
iPad (7. gen og eldre) | 3599,- | ||
iPad Mini (6. gen) | 5999,- | ||
iPad Mini (5. gen og eldre) | 4599,- | ||
Apple Watch Sport (1. gen) | 2399,- | ||
Apple Watch (1.gen) / Alu Series 2-3 / Nike Series 2-3 | 2999,- | ||
Apple Watch Stainless Steel Series 2 | 3199,- | ||
Apple Watch Series 3 - Alu/Nike/Steel (Cell) | 3599,- | ||
Apple Watch Series 4 - Aluminium / Nike | 3599,- | ||
Apple Watch Series 4 - Aluminium / Nike (Cell) | 4199,- | ||
Apple Watch Series 4 - Stainless Steel (Cell) | 4599,- | ||
Apple Watch Series 5 - Aluminium / Nike | 4299,- | ||
Apple Watch Series 5 - Aluminium / Nike (Cell) | 4599,- | ||
Apple Watch Series 5 - Stainless Steel (Cell) | 5099,- | ||
Apple Watch Series 5 - Titan (Cell) | 6199,- | ||
Apple Watch Series 6 - Aluminium / Nike | 4299,- | ||
Apple Watch Series 6 - Aluminium / Nike (Cell) | 4699,- | ||
Apple Watch Series 6 - Stainless Steel (Cell) | 5299,- | ||
Apple Watch Series 6 - Titan (Cell) | 6199,- | ||
Apple Watch Series 7 - Aluminium / Nike | 4299,- | ||
Apple Watch Series 7 - Aluminium / Nike (Cell) | 5199,- | ||
Apple Watch Series 7 - Stainless Steel (Cell) | 6199,- | ||
Apple Watch Series 7 Titan (Cell) | 7199,- | ||
Apple Watch SE | 3099,- | ||
Apple Watch SE (2.gen) | 3199,- | ||
Apple Watch Series 8 - Aluminium / Nike | 4699,- | ||
Apple Watch Series 8 - Aluminium / Nike (Cellular) | 5599,- | ||
Apple Watch Series 8 - Stainless Steel (Cellular) | 6299,- | ||
Apple Watch Ultra | 7499,- |
Ofte stilte spørsmål
Hvor lang tid tar servicen?
Selve servicetiden varierer litt ut i fra hvilket produkt det gjelder og hva som er galt. Batterireparasjoner på Mac samt bytte av ladeetui på AirPods har en forventet reparasjonstid på 1-2 uker grunnet nytt regelverk fra IATA, da delene blir sendt med bakketransport. Reparasjoner på Apple Watch og Beats-produkter er forventet til 1-3 uker da denne type reparasjoner blir videresendt til AppleCare for utbedring. Alle andre reparasjoner tar som regel under en uke fra mottak til ferdigstilling.
Hva må jeg ha med ved innlevering?
I utgangspunktet holder det med selve hovedproduktet (f.eks MacBooken). I enkelte tilfeller som f.eks. feil i forbindelse med lading eller tilkobling av andre enheter trenger vi også det som kobles til produktet (i dette eksempelet laderen til MacBooken). Du trenger ikke å ta med strømkabel, tastatur eller mus for iMac dersom problemet ikke er relatert til dette. Husk kvittering om produktet er over et år og ikke er kjøpt hos oss, dersom du ønsker å reklamere på produktet.
Trenger jeg kvittering?
Når ditt Apple-produkt er under ett år gammelt trenger vi vanligvis ikke en kopi av kvitteringen. Har du AppleCare+ på ditt produkt trenger du heller ikke ta med kvittering. Ønsker du derimot å reklamere på et produkt som er kjøpt hos andre forhandlere vil vi kreve en kopi av kjøpskvitteringen. Denne må inneholde produktnavn, kjøpsdato, serienummer og/eller IMEI-nummer og salgssted.
Tar dere imot service på produkter kjøpt andre steder?
Vi utfører service på alle Apple-produkter, uansett hvor de er kjøpt. Ønsker du å reklamere på et produkt som ikke er kjøpt hos oss, vil vi kreve en kopi av kjøpskvitteringen ved innlevering. Tredjepartsdeler som ikke er kjøpt hos oss blir ikke dekket av Apple eller oss.
Hva dekker garantien/reklamasjonen?
Garanti og reklamasjon dekker hardware-relaterte feil som ikke er kosmetiske skader eller skyldes ytre påvirkning. Apples internasjonale garanti gjelder 1 år fra kjøpsdato. Er produktet kjøpt i Norge som privatperson har man som oftest også 5 års reklamasjonsrett på elektroniske produkter fra kjøpsdato. Software-feil, altså feil i forbindelse med den interne programvaren blir ikke dekket av garanti eller reklamasjon, men vi hjelper deg gjerne med å løse problemet i butikk.
Må jeg slå av "Find My/Hvor er?" ?
"Find My/Hvor er?" må være avslått for at vi kan utføre service på ditt produkt, dette gjelder iPhone, iPad, Mac og Apple Watch (aktivasjonslås). Hvis Find My/Hvor er? ikke er avslått begrenser det diagnostikk-, feilsøkings- og reparasjonsmulighetene våre. Find My/Hvor er? kan deaktiveres i iCloud-innstillingene på selve enheten eller på iCloud.com. Begge alternativene krever tilgang til AppleIDen som er brukt med enheten.
Se hvordan du skrur av Find My/Hvor er? her
Sikkerhetskopiering?
Sikkerhetskopiering er noe vi anbefaler alle å gjøre ved jevne mellomrom og spesielt i forkant av en service. Dette er for å hindre datatap ved tyveri, uhell og andre uforutsette hendelser. Vi hjelper deg gjerne hvis du møter på problemer med sikkerhetskopiering.
Ved inntak av service samtykker du til at Tell og Apple ikke står ansvarlig for eventuelt tap av data. Derfor er det viktig å ta en sikkerhetskopi i forkant av servicen. Vi tilbyr også å hjelpe til med sikkerhetskopi for deg:
Mac: Hvis maskinen er i fungerende stand og starter opp til det interne systemet ligger sikkerhetskopiering på 1590 kroner. Hvis maskinen ikke klarer å starte til sitt interne system eller har andre problemer vil en sikkerhetskopi ligge på 2590 kroner. Begge prisene er selvfølgelig inkludert en ekstern harddisk.
iOS: Den enkleste måten er å aktivere sikkerhetskopiering i iCloud-innstillingene på selve enheten. Da vil enheten automatisk ta en sikkerhetskopi når enheten er tilkoblet WiFi, strøm og ligger ubrukt (såfremt det er ledig plass i iCloud). Alternativt kan enheten kobles til en Mac eller Windows-maskin med iTunes med kabel. Hvis vi skal ta sikkerhetskopi for deg ligger dette på 590 kroner. Ved innlevert produkt blir dette lagt tilbake på din enhet.
Kan jeg beholde produktet mens dere venter på deler?
Ved garanti og reklamasjon kan du desverre ikke beholde produktet i mellomtiden. Dette er så vi kan utføre servicen raskest mulig og gi deg en best mulig opplevelse. Vi må også utføre nødvendig diagnostikk før og etter utbedring.
Har dere utlånsenheter?
Vi har utlånsprodukter for både iPhone og Mac-reparasjoner. Er produktet du leverer inn kjøpt hos oss er dette gratis i reparasjonsperioden. Er det derimot kjøpt andre steder ligger det på henholdsvis 490 kroner (iPhone) og 790 kroner (Mac). Låneproduktet må leveres tilbake til oss ved henting av servicen. Låneprodukter må nullstilles og Find My/Hvor er? må være skrudd av ved innlevering. Vi hjelper deg gjerne med dette når du henter servicen.
Hvilke betalingsløsninger har dere?
Vi tar imot både kort, kontanter og Vipps. For bedriftskunder kan fakturering avtales. Ved dyrere reparasjoner kan vi utsette betalingen gjennom Santander. Det er flere alternativer når det gjelder nedbetalingstid, så spør oss gjerne hvis det er aktuelt.